Saturday, April 16, 2011

HOW TO ADD WATERMARK TO YOUR PHOTO IN PHOTOSHOP



Entri kali ni tentang bagaimana nak bubuh watermark pada foto ( macam dalam gambar atas tu - "hishammarmin photography") dengan cara yang lebih mudah. Benda ni pun kita akan buat selalu dan berulang2 untuk setiap keping foto.

Penting sangat ke watermark ni? Tak de apa benda pun...cuma dia macam 'signature' ler kat foto2 kepunyaan kita. Kalau orang nak cikun foto tuh, ada bapak watermark pun dia cikun baiii...hehehehe.

Untuk buat watermark ni, aku follow satu mat salleh ni ajor kat Youtube. Ok ler...senang paham. Walaupun dia guna Mac dan aku guna Windows....aku masih boleh faham apa yang dia ajar. Tengok ler video kat bawah nih...dan cuba praktikkan!

Best Blogger Tips Best Blogger Tips
  • Stumble This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Share On Reddit
  • Fave On Technorati
  • Buzz This Post
  • Tweet This Post
  • Digg This Post
  • Share On Facebook
Blog Gadgets

0 comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment