Friday, June 3, 2011

PEGANG ANJING HARAMKAN DOKTOR???



Huwarkkkkkkkkkkkk!!!...Adesss...mana ada haram...nak kata najis pun susah!! Itulah dialog aku dengan seorang pelanggan di klinik. Ada banyak khilaf ulama tentang perkara ni. Dalam Al-Quran dan Hadis tidak ada satu pun yang mengatakan anjing itu najis. Betul beb. Lu orang cariler nas-nas atau dalil-dalil berkenaan anjing nih. Yang ada hanya hadis tentang anjing yang menjilat bejana. Tu je...

Kekadang aku sampai pelik tengok masyarakat kita begitu sarkastik bila berhadapan dengan anjing. Jangan gitu baiiii.....Tuhan jadikan binatang itu mesti ada sebab dan musababnya. Sama-sama la kita fikirkan. Bijaknya anjing nih sampai kita boleh ajar dia macam2....dan kesetiannya terhadap tuannya telah banyak terbukti.

Bersama-sama dengan posting ni aku sertakan sepotong video tentang hukum sebenar memegang anjing/khinzir. Sama-sama kita dengar dan kaji. Lepas ni aku tak nak dengar ada orang samak tayar kereta laa, tayar motor laa...tayar beskal laaa.... Ye la...bukannya kita nak kalung kat leher pun tayar tu masa kita solat....hehehehehe


Amacam bro????...sama-sama kita fikir dan fahamkan....Islam itu mudah! Jangan jadi bodoh yo baiii...

Best Blogger Tips Best Blogger Tips
  • Stumble This Post
  • Save Tis Post To Delicious
  • Share On Reddit
  • Fave On Technorati
  • Buzz This Post
  • Tweet This Post
  • Digg This Post
  • Share On Facebook
Blog Gadgets

0 comments:

Facebook Blogger Plugin: Bloggerized by AllBlogTools.com Enhanced by MyBloggerTricks.com

Post a Comment